Volledige stad autoluw
De gehele binnenstad autoluw maken naar voorbeeld van Utrecht, Kopenhagen , oud Amsterdam of gedeeltelijk Gent met eventueel uitzondering voor de tot nu toe minder drukke woonzone . Enkel maar een aantal winkelstraten autoluw maken zorgt voor overlast in de andere aanpalende straten en verlegd het probleem. De Katelijnestraat is al problematisch en hectisch genoeg op zich en is nog erger als de winkelstraten afgesloten zijn. Er wordt teveel door zowel de bewoners als de bezoekers lang rondgetoerd in de stad om parkeerplaatsen te vinden dicht bij huis of dicht bij de winkelstraten. Voorstel is enkel de bewoners, werknemers en mensen die opleidingen volgen de openbare parkings in de binnenstad te laten benutten voor hun fiets en/of auto. Geen parkeermogelijkheid meer van auto’s in de drukke toeristische straten (kleine binnenkern stad) enkel nog laad en loszones voor winkeliers en inwoners binnen bepaalde uren en geen zware vrachtwagens meer in de stad toelaten(m ax 12ton). Mensen met eigen garages of hotels met parkeermogelijkheden voorstellen om deze te verhuren voor fietstalplaatsen i.p.v. al die fietsboxen. Vanaf alle parkings in de binnenstad slimme paaltjes zetten zodat overdag geen auto of vrachtwagen verkeer meer mogelijk is. Wandelbussen of fietstaxi’s tot aan het station om over te stappen op de lijnbussen of gewone taxi’s. Voor de bezoekers een heel grote parking aanleggen wat nu de staanplaats is van de grote toeristenbussen achter het Minnewaterpark of indien dit niet zou voldoen op het eind van de Baron Ruzettelaan. Op deze plaatsen zorgen voor fietsverhuur en fietstaxi’s.
Met Stad Brugge en de bewoners
Reactie
Jouw reactie