Zolang de bewoners van het centrum nog maar aan hun woning kunnen. Meestal worden het verkeersvrij maken van het centrum geopperd door mensen die niet in het centrum wonen. Verkeersluw, ok. Afsluiten van het centrum: niet akkoord.
In meerdere historische steden in eigen - en buitenland is een verkeersluw tot -vrij centrum de evidentie zelve. Een multidisciplinair team kan heel wat opsteken in bv. Amsterdam, Etten-Leur, Rosendaal, Middelburg. Bevoorrading kan bv. voor 9 u. of na 20 u. , openbaar vervoer via Dijver, Braambergstraat, lus naar Hoogstraat, Vlamingstraat en naar Ring via Vlamindam. Het proberen meer dan waard !
Het stadsbestuur zet in op een autoluwe binnenstad. In het beleidsprogramma 2019-2024 staat vermeld dat er op piekmomenten en in piekperiodes de drukste winkelstraten en pleinen zullen worden ingericht als voetgangerszone met aandacht voor heldere communicatie en signalisatie.
Reactie
Jouw reactie