Steenbrugge brug

Historische stad in ontwikkeling, Duurzaam verplaatsen, Duurzaam verplaatsen - Infrastructuur werken, Historische stad in ontwikkeling - Bruggen
Besproken
Geen brug meer voorzien aan Steenbrugge

Daar waar nu de Steenbrugge ligt, geen brug meer voorzien. De Baron Ruzettelaan loopt zo dood op de vaart en hiernaast de Vaartdijkstraat langs beide kanten berijdbaar maken tot aan het station. Om dit te realiseren, hoeven er maar een paar huizen onteigend te worden in het begin van de Vaartdijkstraat (aan de brug). Als je de werkelijke waarde van de huizen uitbetaalt aan de eigenaars, zal dit weinig problemen geven.

Reactie

Hannes Verdru
Zeer lokaal wellicht positieve gevolgen, voor de brugse mobiliteit een ramp: het verkeer wordt op die manier gedwongen langs de stationsomgeving waar het nu al een verkeersinfarct is ...
Jeroen Seynaeve
Vreemd voorstel. Genoeg stof tot discussie :) Argumenten voor: * rust Baron Ruzettelaan * geen wachttijden voor autoverkeer aan de brug * geen wachttijden meer voor vrachtboten en pleziervaart Argumenten tegen * extra infrastructuur ten nadele van de rust, woningen, natuur van de Vaartdijkstraat * een extra verkeersknoop aan verbinding ring * afsluiten van verkeer Ver-Assebroek en Steenbrugge naar Oostkamp / Loppem * bereikbaarheid AZ-St Lucas. * minder cliënteel voor kleinhandel Baron Ruzettelaan * nut stadsrandparking vervalt Een schuine (dure) brug voor auto- en fietsverkeer over het kanaal lijkt me de enige oplossing. Met een verplaatsing van de stadsrandparking naar het zuiden ipv van noorden. Deze stadsrandparking als onthaalpoort van Brugge als parking, open park en speelruimte.
Guy Evrard
Als men overal het verkeer moet onderbreken om rust en stilte te hebben zullen we ver gaan . Iedereen koopt een huis in een bestaande situatie Toch niet met de hoop dat het zal veranderen . Velen kopen of bouwen langs banen die aan 90 Km/uur toegelaten zijn . 20 jaar later wordt het bebouwde kom . In Nederland doen ze het VEEL beter . De brug van Steenbrugge moet vervangen worden door een tunnel . Veel stiller ; aangenamer zicht ; geen problemen met boten . Betaalbaar natuurlijk ; er is niets te duur als het maar goed is . VRT wil ook een nieuw gebouw en nochtans heeft ze er een .
de toekomst van...
De Vlaamse Regering maakte op 17 november 2017 bekend dat de oude brug vervangen zal worden voor een hoge brug voor auto’s (ten noorden van de huidige brug) en een beweegbare brug voor fietsers en wandelaars.
de toekomst van...
Ondertussen staat het ook in het beleidsprogramma genoteerd: De Steenbruggebrug wordt vervangen door een vaste, hoge brug en voor fietsers en voetgangers komt er ook een beweegbare, vlakke brug.
Tine
wat met de vrachtwagen parking??? wordt er een nieuwe parking voorzien in de huidige plannen??? Men spreekt over een nieuwe auto parking, terwijl deze nu 90% van de tijd leeg is... terwijl de vrachtwagenparking elke avond tjokkevol staat. Hopelijk komt er een nieuwe parking en worden wij, vrachtwagenchauffeurs, weerom niet in de kou gezet....
de toekomst van...
Dag Tine, parkeerplaatsen voor vrachtwagens worden momenteel onderzocht.
de toekomst van...
Een update van dit project kan je nalezen via deze weblink: https://www.brugge.be/steenbruggebrug-van-de-toekomst-vlot-op-het-water-en-op-de-weg

Jouw reactie