historische stad in ontwikkeling - infrastructuurwerken, Historische stad in ontwikkeling
Goedgekeurd

Toegangswegen zoals de Oostendse- en de Blankenbergse Steenweg groener maken met veilige fiets- en wandelpaden van en naar AZ Sint-Jan en zone Blauwe Toren.

Reactie

Didi
Inderdaad, wat een armtroostige invalswegen naar de stad. Hoe zin die in godsnaam aan het alziend oog van UNESCO ontsnapt? Waarschijnlijk bleven ze onder de radar in hun petieterigheid.
de toekomst van...
De heraanleg staat gepland voor 2016. Aanleiding voor deze heraanleg van de Oostendse Steenweg is de slechte toestand van de riolering, de rijweg, de trottoirs, de parkeerstrook, het fietspad en de middenberm. Voorstel heraanleg: de Oostendse Steenweg, tussen de Blankenbergse Steenweg en het Tempelhof, wordt volledig vernieuwd. Ook is er de heraanleg van de Hendrik Waelputstraat, tussen Oostendse Steenweg en de Rustenburgstraat.
de toekomst van...
Tijdens de legislatuur van 2019-2024 zal het stadsbestuur een structureel overleg organiseren met stakeholders zoals handelaars, werkgevers, scholen, Vlaamse overheid, stedelijke adviesraden, ... over het mobiliteitsplan. De veiligheid van fietsers, voetgangers en mensen met een beperking moet steeds geëvalueerd worden, zeker in buurten van scholen, jeugd- en sportterreinen. De stad levert extra inspanningen om de verkeersveiligheid te verbeteren. Stad Brugge zet in op zo kort mogelijke verbindingspaden, bruggen en doorsteken (trage wegen). De realisatie van de fietssnelwegen staat ook vermeld in het beleidsprogramma 2019-2024. De uitbreiding van de fietsinfrastructuur in bestaande innovatiezones en de te ontwikkelen bedrijvenzones en het havengebied is een must. We zullen ook heel wat invalswegen vergroenen en inzetten op vergroening in de binnenstad en de deelgemeentes.

Jouw reactie