Historische stad in ontwikkeling, Historische stad in ontwikkeling - Toekomstvisie, Duurzaam verplaatsen, Duurzaam verplaatsen - Infrastructuur werken
Nieuw idee

De spoorweg vormt een grens die moet geopend worden op vier plaatsen voor fietsers en voetgangers. Nu is er een te grote grens tussen de twee delen van Sint-Pieters. De doorgang voor fietsers en voetgangers is gevaarlijk onder de spoorwegviaduct van de Oostendse Steenweg. Bij de aanleg van het derde spoor zou de viaduct moeten vervangen worden zoals aan de Blankenbergse Steenweg gebeurde, zodat de doorgang ruimer wordt. Rechtover de toegangsweg van het AZ moet aan de rotonde een doorsteek voor fietsers en voetgangers gemaakt worden, ook op het einde van de Blankenbergse dijk, (van het geplande RVT van het OCMW naar de 'platse' en ook om het kruispunt van Poelweg/Palingstraat te verbinden met de wijk Blauwe Poort. Verder kan de doorgang aan de viaduct van de sportzaal Tempelhof naar het Prinsenhof en de woonwijk erachter veel verbeterd worden.

Reactie

Herman Gevaert
De doorgang voor fietsers en voetgangers is gevaarlijk onder de spoorwegviaduct van de Oostendsesteenweg. Bij de aanleg van het derde spoor zou de viaduct moeten vervangen worden zoals aan de Blankenbergsesteenweg gebeurde, zodat de doorgang ruimer wordt. Rechtover de toegangsweg van het AZ moet aan de rotonde een doorsteek voor fietsers en voetgangers gemaakt worden, ook op het einde van de Blankenbergse dijk, (van het geplande RVT van het OCMW naar de 'platse' en ook om het kruispunt van Poelweg/Palingstraat te verbinden met de wijk Blauwe Poort. Verder kan de doorgang aan de viaduct van de sportzaal Tempelhof naar het Prinsenhof en de woonwijk erachter veel verbeterd worden.

Jouw reactie