Duurzaam verplaatsen, Duurzaam verplaatsen - Mobiliteit algemeen
Nieuw idee

Weer alle niet-plaatselijk vrachtverkeer van meer dan vijf ton uit de bebouwde kom van Sint-Pieters.

Reactie

de toekomst van...
In het beleidsprogramma (2019-2024) van de Stad werd onder punt 177 beslist om doorgaand zwaar verkeer en sluipverkeer, via aanpassing infrastructuur en handhavingsbeleid, uit de woonwijken te weren. Niet enkel in het centrum van Brugge, maar ook in de deelgemeenten.
tine devroye
In feite zou de stad als ze HET KLIMAAT en Leefbaarheid van de bewoners ERnstig neemt: ook het gewone' vervuilende verkeer uit de woonwijken moeten weren: dit kan zeker met een goede strategie (= BELEID) ontwikkelen voor echte RANDPARKINGS: die moeten buiten woonzones geplaatst worden, (niet enkel kijken naar: 'buiten de stadsvesten-centrum) en dan van daaruit GOED OPENBAAR VERVOER organiseren, 'elektrisch: met tram en of bus(kleinere voor in centrum) en op de parkings plaats voor huren el.fiets.. en LAADPALEN voor el. gebruik. (ik denk aan Steenbrugge: waar met komst Brug randparking mogelijks verdwijnt..?? aan Kinepolis waar ook meer mogelijk is voor gebruik als randparking, .. dit gewoon eens Doordachte beleid zal zich dan ook automatisch vertalen in minder autoverkeer in de stad, zonder dat men dan bv repressief moet optreden door te verbieden of boetes te moeten geven,

Jouw reactie